Tiedote koskien väylien 13 ja 15 välisiä OUT paaluja

31.07.2020

TIEDOTE KOSKIEN KOSKIGOLFIN VÄYLIEN 13 JA 15 VÄLISIÄ OUT-PAALUJA.

Kuusankosken golfkeskus Oy:n hallitus on 28.7.2020 järjestetyssä kokouksessaan käsitellyt lukuisten yhteydenottojen johdosta väylien 13 ja 15 välisten valkoisten paalujen asemaa.

Alun perin kentällä ei ole ollut kyseisiä paaluja ja ne on aikanaan laitettu väylien väliin estämään lyömisen väylien välisen puualueen ja bunkkereiden ylitse väylien väliseen karheikkoon. Myöhemmin paalut ovat siirtyneet lähemmäs väylän 15 reunaa ja näin ollen ne ovat menettäneet alkuperäisen tarkoituksensa. Myös puusto väylien välillä on kasvanut merkittävästi.

Hallitus puntaroi turvallisuusnäkökulmaa, vaikutuksia pelinopeuteen ja muita asiaan liittyviä seikkoja. Päätöksessä pyrittiin ottamaan myös huomioon jäsenistöltä tullut palaute asiasta. Todettiin myös että nykyaikaisen golfkäsityksen mukaan väylien välisistä rajoista pyritään pääsemään eroon.

Hallitus on kokouksessaan päättänyt että kyseiset paalut poistetaan koeajaksi kauden loppuun asti. Tämän kokeilujakson aikana kerätään kokemuksia siitä kuinka paljon paalujen poistaminen vaikuttaa väylien pelaamiseen ja aiheutuuko tästä ongelmia. Kokeilun ajan väylän 13 tii-paikan lyöntialue pyritään pitämään lyöntipaikan vasemmassa reunassa ja samalla kerätään kokemuksia siitä onko lyöntipaikkaan tehtävä joitain muutoksia.

Mukavia pelejä

Kuusankosken Golfkeskus Oy hallitus.